Välillä mietityttää,että kuinka mun kuuluuisi vastata kun ihmiset kyselee onko lapsiluku jo täynnä ?kysymyksiä.Olen nyt viikon sisään törmännyt siihen ahdistavaan kysymykseen paristi.

Ensimmäinen kysyttiin viikonlopun häissä.Onko teidän lapset nyt tässä vai oletteko suunnitellut vielä lisää?? Olin hetken hiljaa ja öööö...öööötä.Sitten vastasin,että kyllähän meillä toiveissa olisi ainakin se yksi jos vaan luoja suo.Kun se nyt ei meille tunnu olevan niin itsestään selvyys tuleeko sitä kolmosta vai nelosta mikä se tulisi olemaankaan.Jouduin taas huokailemaan hetken syvään.Niin kuin aina kun alan ajatella Elmaa.

No toinen kysely kohtaaminen oli eilen puistossa kun olin poikien kanssa.Oltiin yhden äipän kasn muutaman kerran juteltu ja hän sitten kysyi:Onkos teidän lapsiluku nyt täynnä? Auts! Ja taas ööööö...ööötä.En mä tiedä onko?? Jos joku vastais mulle niin ois helpompi elää.Kyllä mä haluisin,mut aina ei saa kaikkea.No mun oli pakko sanoo,että meillä pitäisi nyt olla n.kolmikuinen vauva,mutta raskaus keskeytettiin tammikuussa kuudennella kuulla kromosomipuutoksen vuoksi.Läväytin sen vaan suoraan ilman varotuksia.Ei onneks kyselly sen enempää.Sano vaan,että onhan se surullista,mutta eikö oo hyvä,että se huomattiin.Ja on se.Olen erittäin kiitollinen,että se luopuminen tapahtui niin varhaisessa vaiheessa kun mahdollista.Jokainen päivä ja tunti ja potku lisää yhdisti meitä äitinä ja tyttärenä.Ajatuskin siittä,että Elma olisi kasvanut masussa lopuraskauteen asti ja kuollu synnytyksessä tai sen jälkeen saa hengen salpautumaan ja kyyneleet silmiin.

Keskeytyksen jälkeen oon ollu paljon herkempi asioiden suhteen.Ennen elin enempi Kyllä elämä kantaa meiningillä.Nyt oon epävarmempi sen suhteen.Kantaako se? Mutta kai se on normaalia epäröintiä.Alku vuoden arvet ei mene pois koskaan.Kannan niitä aina sydämmessäni.Näin muuten viime yönä unta,että otin tatuoinnin.Joskus suunnittelin ottavani äärettömyden merkin,mutta kohtalo puuttu peliin ja liike oli menny konkurssiin.Nyt viime yönä olin ottamassa tatuointia Elma.

Varmaan alitajunta puntaroi ja pelkää kun on annettu lupa uudelle raskaudelle.Hyvä että käsittelen näköjään unissani niitä asioita ja näin päivisin oon omasta mielestäni ihan järkevä XD