Mies kysyi keskiviikko aamuna,että olinko nukkunut yöllä ollenkaan.Hämmästyksissäni sanoin,että joo.Olin nukkunut hyvin ja jännittänyt ei vielä aamupäivälläkään.Se on ihme koska olen kaamee jänskättäjä.No sit autossa sain kunnon kylmähorkka kohtauksen ja tärisin vaan.kai se oli sit sitä jännittämistä,mutta fyysisesti.Saatiin pojatkin hoitoon joten mies pääs mukaan!

Painelin tottuneesti rappuset ylös ja suoraan vessaan tyhjenteleen rakkoa ennen tutkimusta.Sitten mieheni huomasikin että ultraus tehtiin nykyään eri paikassa.Samaa tilaa kuitenkin.

Odotellessamme ultraan pääsyä kävi lääkäri kysymässä terveydenhoitajalta apua diaknoosin kanssa ;) Naureskeltiin,että onpas luotettavan olonen lääkäri.ehkä kyse oli jostain konehommista,mutta ei antanu kauheen vakuuttavaa kuvaa XD

No,me sitten tietty mentiin tämän lääkärin ultrattavaks =) Nuori nainen.

Aluksi olin ihan rentona,mutta sit ei heti löytynyt mitään.Olin ihan varma,että taas tuulimuna ja mieskin jo vieressä manaili paniikissa.Lääkäri kun ei viitsinyt puhua mitään samalla.No sit jostain uumenista löyty pieni möykky ruskuaispusseineen ja sit olin ihan varma eetei sillä oo sykettä.No kyllä sekin kulemma löyty =) Mulle jäi tosi epävarma olo siittä ultraajan taidosta kun se vatkas ihan sika kauan sillä anturilla ja silti ei saanu kunnon kuvaa.Lähinnä epävarmuus siittä mikä se todellinen laskettu tulisi olemaan.Niin ja ei muistanu ottaa edes kuvaa.No meil noita kuvia jo on ja tuossa vaiheessa ei paljon mitään nähtävää,mut periaattees jos ois vaikka eka raskau ni kai sitä jonkun kuvan ois halunnu.

Lääkäri alkoi ehdottaa jos varattaisiin aika niskaturvotusultraan.sanoin,että eiköhän se siinä istukkanäytteen otossa näy hieman tarkemmin :) Mua vähän pelottaa kun ne raskausviikot muuttu sen 9 päivää.Jos kaikki ei taaskaan oo kunnossa.saman lailla Elmasta se ei vastannu viikkoja niskaturvouksessa =(  No toisaalta se sai niiiin huonosti mitattua simppua joten tiedä häntä.AARRGGHH!! Koko aika jotain murehdittavaa =b

Soitin tänään äippäpolille ja kyselin istukkanäytteenoton ajan vaihtoa kun kerta la muuttu.Sano,että kyllä se parempi ois muuttaa vaikka niitä tehdään joskus jopa rv10,mutta riski on aina suurempi.Yleensä tekevät sen rv12 jälkeen koska on huomattu,että aiemmin tehdyt näytteenotot aiheuttavat sikiön sormien ja varpaiden verenkiertohäiriöitä.Kuullosti jännältä,miten kaikki vaikuttaa kaikkeen =) Niin se aika sitten siirrettiin 15.10,mutta eipä haittaa.Ainoastaan se harmittaa,että simpun näkee seuraavan kerran siellä ellei neuvolassa ultraa ennen sitä.

Mulla on epävarama olo vielä sen takia koska ensimmäinen raskaus päättyi  keskeytyneesen keskenmenoon.Se todettiin niskaturvotusultrassa rv13+,mutta sikiö oli lakannut kehittymästä rv8+.Nyt en siis ollut vielä ylittänyt tuota rajaa ultrassa ollessani.Niistä menetyksistä on jääny itelle sellasia rappusia ja kun niistä on päässyt eteenpäin voi hetkeksi huokaista.Mietin,että keskenmeno jättää sellaisen olon kun mua ois petetty.Ja mikä loukkaavinta se on sun oma kroppas joka sut pettää.Sen luottamuksen takaisin saaminen ei ole helppoa.Kuin parisuhtessa.Kuinka voit luottaa etteikö se pettäisi toiste.Ja nyt kun on tullut oman kroppansa petetyksi useampaan otteeseen alkaa olla hällä väljä meininki.On vaan pakko luottaa jos tähän on ryhtynyt.Ehkä minä ja mun kroppa päästään tälläkertaa yhteisymärrykseen ja saataisiin elää loppu elämämme sovussa =)