Aamulla vietiin pojat isomummun ja isopapan hoiviin.Sairalassa oli aika klo.9.30.Ei pidetty mitään hoppua kun joka kerta on jouduttu oottamaan ja enimmillään kolme tuntia.Syke oli varmasti 230 kun lähestyttiin äitiyspolin odotustilaa.Eilen illalla jo itkinkin.Ei mua se toimenpide jännittänyt vaan sen paikan kohtaaminen kaikkine muistoineen.

Kun päästiin ilmottautumis tiskille jännitys katosi ja olin ihan tyyni.Päästiin heti juttelemaan siittä mitä istukkanäytteen otto on ja mitä selviää ym. Lopuksi hoitaja sanoo:Siellä on nyt eri lääkäri,mutta kyllä sen PITÄISI olla ihan pätevä. Vastasin:Ai,että PITÄISI! Jos vaikka sanoisit,että ON pätevä.Ja naureskelin. Pahoitteli kovasti väärää sana valintaa XD

No sitten meitä tultiin hakemaan keskustelusta ja kaksi tuttua lääkäriä oli tekemässä näytteen ottoa.Oli ihan turvallinen olo ja olin niin tyytyväinen kun siellä se pikku-simppu polskutti ja meidän muksuille ominaista liikkui kovinkin villisti!Mitat vastasi 12+2 ja niskaturvotus oli 0,9 eli todella vähän.Kun oli mitattu alkoi ikävämpi osio eli näytteen otto.Istukka sijaitsi aika alhaalla ja sitä tarkkaillaan nouseeko ylös päin,mutta kuitenkin näytteenoton kannalta ihan hyvässä paikassa.Neula läpivatsan ja kohdun joka ei sattunut.Sitten alkoi ihmeellinen sahaus ja mulle tuli toisen näytteen kohdalla pahaolo.Neljä näytettä ottivat ja minä puhaltelin syvään.Mutta nyt se on ohi ja n.3 viikkoa ja tulokset saadaan.Tänään ei saa rasittaa itseään ja vatsalihasten käyttö on kielletty =) Isi on pois tämän päivän töistä ja saa nostella poikia sen mitä tarvitsee.On aikas helpottunut olo,että ollaan nyt tässä.Nyt vain odotellaan ja toivotaan parasta!

rv12