Tänään aamu aloitettiin laskiais tiistain kunniaksi pulkkamäellä! Me oltiin kerhon kanssa sovittu pulkkamäki kerta hiihtoloman takia. Tarjolla oli myös lämpöistä mehua ja pulla sekä keksiä. Oli hurjan monta pikku ihmistä viipottamassa mäessä. Itse ei tällä kertaa päässyt osallistumaan.Alkaa olla maha niin sylissä,että oisin varmasti jäänyt sinne maantasolle jumiinNauru

Tällä viikolla meillä täällä Tampereella on hiihtoloma viikko ja kerhot on lomalla. Huomenna lähdetään minun pikku siskon 9v. ja äitipuoleni kanssa Edeniin. Pojat on ihan innoissaan!! Sieltä vienkin esikoisen omalle äidilleni yökylään ja siellä on seurana pikkuveljeni myös 9v. Eivät ole kaksosia nuo sisarukseni.Puolikkaita kumpikin,mutta siskoiksi ja veljiksi heitä kutsun. No illalla olemme äippä porukalla menossa syömään. Suunnittelemme tulevaa mökki viikonloppua. Mieheni nauroi,että ihan syömään täytyy mennä,että voite päättää mitä syötte. Nii-iin! Täytyy täytyy ;)

Torstai aamupäivästä täytyykin vähän leipoa ja siivoilla ennen kuin haetaan esikoinen yökyläilemästä. Illalla meille tulee porukkaa hipeltämään Me&I:n kevät mallistoa=)

Yhdeltä toista oli tosiaan neuvolaan aika. Otin kuopuksen mukaan ja esikko sai jäädä kavereiden kanssa mäkeen. Kaverinsa äidin valvovansilmän alle kuitenkin.Elikkä tällaista siellä neuvolassa:

  • paino 69.2kg (rontti 700g/viikko)
  • pissa ym.. puhdas
  • hb, ei tällä kertaa katsottu kun ei se nyt muutamassa viikossa nouse
  • verenpaine 109/67
  • syke 140
  • liikkeet ++
  • raivotarjonta(ei viellä kiinnittynyt)
  • sf 33 (eli tasainen yläkäyrä jatkuu)

Mä en ymmärrä millasta jättivauvaa kasvattelen! Toi mitta kylläkin menee ihan tasaseen.Vettäkään ei kulemma tuntuisi olevan normia enempää.Mä itse veikkaan ettei Liina pääse laskeutumaan alas kunnolla kun se istukka on niin alhaalla.Ja tämän vuoksi mitat hurjia. Ens kerralla on jo lääkäri.Ehkä vähän liika aikasin,mutta joo.. Toi terkka on ihan hötky mun kanssa muutenkin. Eli 11.3 lääkäri.Se oli vielä aikasemmin kun oli merkattu korttiin. En tajuu,mutta toivotaan,että saisin sen synnytyksen suunnittelunkin sitten hyvissä ajoin =)

Näin viime yönä unta,että olin sektiossa.Tai en se mä ollut,mutta olin kuitenkin.Niin selkeeltä kun kuullostaakin.Siinä tuli joku komplikaatio ja verta alkoi valua ihan hulluna ja sitä valui sen sermin taakse ja meinasin tukehtua. Sitten selvisi,että tällä jota leikattiin oli liika kireä nahka ettei ne saanut hyvin ommeltua sitä kiinni joten päättivät vetää niiteillä mahan kiinni. Huokasin helpotuksesta kun ajattelin,että onneksi mulla on niin löystynyt tämä vatsan seutu ettei sitä ongelmaa tuleNauru 

Nyt alkaa varmaan seuraavaksi pelkotilat tulevasta leikkauksesta. Ja kieltämättä mua se pelottaakin. Kuinka kohtu kestää jne..Mä aion kyllä sanoa anestesialääkärille,että leikkaava lääkäri saa viedä vaikka koko kohdun jos minä ja Liina selvitään hengissä.

Meidän tiimi on sitten koossa. Ihan oman terveyteni vuoksi. Miehen kanssa mietittiin,että neljäskin olisi vielä tervetullut,mutta päädyttiin siihen,että meidän perhe on nyt tässä,jos vain saadaan tämä neitokainen elävänä maailmaan. Mun pää ei kestä enään tätä odotusta ja muuta mitä pelkoja on joutunut käymään läpi.Saati sitten tämä kroppa joka on ollut viimeisen viiden vuoden aikana kovilla kaikkine koettelemuksineen. On osattava loppettaa ajoissa. Joku jossain kirjoitti,että silloin kun tuntuu siltä,että ehkä vielä yksi lapsi olisi tervetullut on hyvä lopettaa. Silloin ei ole ainakaan ihan äärirajoilla oman jaksamisensa kanssa =)

Varmasti tulee vielä haikeita hetkiä tämän asian kanssa.Mutta nyt on aika iloita perheestä ja kasvattaa nämä pienokaiset isoiksi ja valmiiksi tähän maailman myllytykseen. Ja jos vaikka saataisiin miehenkin kanssa nauttia toisistamme ilman välillämme kasvavaa kumpua XD